Grupa Tipmedia i Truso Media ponownie docenione przez Komisję Europejską

Grupa Tipmedia i Truso Media zostały docenione przez Komisję Europejską. To aż 157 000 euro na działania informacyjne w ramach projektu IMCAP, którego celem jest przybliżenie mieszkańcom naszego kraju głównych celów oraz praktycznych rozwiązań wprowadzanych przez Wspólną Politykę Rolną.
Grupa Tipmedia i Truso Media ponownie docenione przez Komisję Europejską

Tym samym lubelska firma technologiczna w partnerstwie z elbląską spółką specjalizującą się w produkcji wideo po raz drugi została jednym z nielicznych beneficjentów projektu w całej Europie, a jednym z dwóch w Polsce.

Poprzednio Komisja Europejska na lata 2021-2022 przyznała 15 grantów. Grupa Tipmedia została jedyny polskim beneficjentem.

Rezultatem podjętych działań były produkcje wideo, artykuły oraz webinary promujące różne aspekty i walory obszarów wiejskich. Zasięgiem kampania objęła teren całego kraju docierając do kilku milionów odbiorców mediów lokalnych (telewizje regionalne i lokalne portale informacyjne).

Jak przyznaje Piotr Marek, CEO Grupy Tipmedia, to sytuacja win-win: - Z jednej strony gwarantujemy Komisji Europejskiej szerokie dotarcie do użytkowników w całym kraju, z drugiej strony lokalni wydawcy cieszą się z dodatkowego dochodu z wyświetlania reklam oraz ciekawego contentu.

Komisja Europejska w tegorocznej edycji przyznała tylko 12 grantów. W tym gronie ponownie znalazła się Grupa Tipmedia w partnerstwie z Truso Media tym razem jako jeden z dwóch beneficjentów z Polski.

Kwota opiewająca na ponad 157 000 euro zostanie przeznaczona na działania informacyjne, które dotyczą nie tylko promocji obszarów wiejskich, ale przede wszystkim przybliżają praktyczny wymiar rozwiązań, jakie wprowadza Wspólna Polityka Rolna oraz pokazują ich wpływ na życie zarówno mieszkańców miast, jak i wsi.

Grant obejmie szereg aktywności prowadzonych od lipca 2022 do czerwca 2023 r. w lokalnych mediach, które poświęcone będą różnym aspektom Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej.

Przewidziane w projekcie działania to:

  • realizacja i emisja 20 filmów w sieci lokalnych stacji telewizyjnych w całej Polsce,
  • publikacja 20 artykułów tematycznych na ponad 100 portalach informacyjnych w Polsce,
  • organizacja 10 darmowych webinarów poświęconych różnym zagadnieniom związanym z WPR,
  • publikacja i dystrybucja e-booka podsumowującego projekt.

- To sprawdzone działania, które poprzednim razem przyniosły wydawcom milionowe zasięgi - komentuje Piotr Marek. - Poprzedni projekt promocji CAP (Common Agricultural Policy) pokazał, że dla lokalnych wydawców artykuły i filmy z cyklu “Rolnictwo - Wspólna Sprawa” realizowanego w partnerstwie z Truso Media to mocny driver ruchu, szczególnie, kiedy bohaterami odcinków są np. lokalni rolnicy, lokalna agroturystyka, lokalni wytwórcy i rzemieślnicy Ich produkty czy oferta są często bardziej doceniane za granicą lub popularne na drugim końcu kraju. A lokalsi, szczególnie młodsi, nawet o tym nie wiedzą! To sprawiło, że nasze materiały cieszyły się naprawdę dużym zainteresowaniem na ponad 760 portalach lokalnych.

Materiały zrealizowane w poprzedniej edycji dostępne są na dedykowanej podstronie projektu: Promocja Wspólnej Polityki Rolnej 2021-2022.

Na razie trwa kręcenie materiałów wideo, rozmowy z ekspertami i tworzenie publikacji. Emisja gotowych materiałów będzie miała miejsce od września 2022 r.

 

#IMCAP

 


Podziel się
Oceń